Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2009

ΑΪΝΣΤΑΪΝ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ












-Συγγραφέας : Αϊνστάιν, ’λμπερτ
-Μετάφραση : Μιλτιάδης, Κώστας
-ISBN : 000803155X
-ISBN 13 : 9780008031558
-Εκδόσεις : ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ
-Σελίδες : 92


Περιγραφή:
«Μια τέτοια έκπληξη, έζησα για πρώτη φορά όταν ήμουν τεσσάρων ή πέντε χρονών κι ο πατέρας μου μου έδειξε μια πυξίδα. ‘Οτι μια βελόνα θα μπορούσε να κινηθεί κατά ένα τέτοιο καθορισμένο τρόπο ήταν ένα γεγονός που δεν χωρούσε με κανένα τρόπο στον τύπο των φαινομένων που είχαν μέχρι τότε βρει κάποια θέση στους κόλπους του ασυνείδητου κόσμου των ιδεών μου (το αποτέλεσμα εμφανίστηκε μόνο μέσω της άμεσης «επαφής»). Ακόμα και σήμερα μπορώ να θυμάμαι -ή. τουλάχιστον μου φαίνεται- ότι αυτή η εμπειρία άσκησε πάνω μου μια βαθειά και διαρκή επίδραση. Σκεπτόμουν διαρκώς πως βαθειά πίσω απ’ αυτά τα φαινόμενα θάπρεπε να κρύβεται κάτι.

Αργότερα, στην ηλικία των δώδεκα χρόνων έζησα την εμπειρία μας άλλης «έκπληξης», στην αρχή της καινούργιας σχολικής χρονιάς, ένα μικρό βιβλίο πάνω στην Ευκλείδεια γεωμετρία. Εκεί βρήκα αξιώματα -όπως. για παράδειγμα, τα τρία ύψη ενός τριγώνου τέμνονται στο ίδιο σημείο- που αν και μακρυά από το να είναι βέβαια, μπορούσαν ωστόσο να αποδειχτούν με τόση βεβαιότητα που και η παραμικρή αμφιβολία φαινόταν ολότελα παράλογη. Αυτή η διαύγεια, κι αυτή η σιγουριά μου έκαναν μια απερίγραπτη εντύπωση.»

Related Posts with Thumbnails